Apple en Amac Pro helpen iO-werknemers te ondersteunen in hun werk Apple en Amac Pro helpen iO-werknemers te ondersteunen in hun werk

‘Als er wat is, dan zijn we snel weer aan het werk’

Kaartje2go is gespecialiseerd in het versturen van gepersonaliseerde kaarten in Nederland, België en Duitsland. Het bedrijf werd in 2006 door twee nuchtere Friese jongens opgericht op een zolderkamer in Utrecht. Inmiddels is Kaartje2go verhuisd naar Zwolle en uitgegroeid tot een bedrijf met 115 medewerkers die vrijwel allemaal op een Apple-device werken.

Kaartje2go

kaartje2go.nl

Kaartje2go

kaartje2go.nl

Kaartje2go

kaartje2go.nl

Anouk Schuringa begon bijna vier jaar geleden bij Kaartje2go als klanttevredenheidsspecialist en is inmiddels doorgegroeid naar de rol van office manager. Ze is in die rol verantwoordelijk voor alles wat er achter de schermen gebeurt bij het bedrijf, van het onboardingsproces tot de kantoorbenodigdheden zoals MacBooks, muizen en toetsenborden

Apple-only

Kaartje2go werkt voornamelijk met Apple-producten, een keuze die voortkomt uit de persoonlijke voorkeur van de oprichters, Foppe en Klaas. Zij vonden het belangrijk om een uniform systeem te hebben binnen het bedrijf, wat zorgt voor consistentie en eenvoud in het gebruik en onderhoud van de apparatuur. Het gebruik van Apple-producten draagt bij aan een gestroomlijnde werkomgeving, waar iedereen met hetzelfde systeem werkt, wat de efficiëntie en samenwerking bevordert. Het bedrijf heeft geen IT-afdeling, maar wel een groot developmentteam dat veel kennis heeft van heeft van Apple-devices.

Het is fijn dat de winkel van Amac zo dicht bij ons kantoor zit; dat zorgt voor continuïteit

Overtuigd van Apple

Hoewel Apple de standaard is binnen Kaartje2go, heeft het bedrijf een keer geëxperimenteerd met Windows-systemen om te onderzoeken of dit een kostenbesparend alternatief zou kunnen zijn, vooral voor functies waarvoor minder krachtige computers voldoende zouden zijn. “Maar na twee dagen hebben we die test alweer gestopt, omdat het niet voldeed aan de verwachtingen en behoeften van de medewerkers”, lacht Schuringa. Daardoor werd besloten om volledig bij Apple te blijven.

Continuïteit

Toen de vorige leverancier van Apple-devices werd overgenomen, gingen de persoonlijke communicatie en snelle service verloren, stelt Schuringa. “Dit zorgde voor inefficiënties en vertragingen, wat problematisch was voor onze snelle en groeiende bedrijfsactiviteiten.” Besloten werd om over te stappen naar Amac, vooral vanwege de vestiging dichtbij Kaartje2go in Zwolle. "Het fijne van Amac is dat hun winkel heel vlakbij ons kantoor zit," vertelt Schuringa. "Onze medewerkers kunnen gewoon even naar binnen lopen met hun MacBook als er iets mis is of wanneer ze vragen hebben. Dit bespaart ons veel tijd en zorgt ervoor dat we snel weer aan het werk kunnen, wat essentieel is voor onze continuïteit."

De snelheid en toegankelijkheid van Amac zijn belangrijke voordelen voor ons

Snel en persoonlijk geholpen

De samenwerking met Amac biedt Kaartje2go verschillende voordelen, vertelt Schuringa. "Het belangrijkste voordeel is de snelheid en toegankelijkheid. Of het nu gaat om een snelle vraag over de levertijd van een MacBook of om een klein probleem met een apparaat, Amac reageert altijd snel en helpt ons direct verder." Daarnaast waardeert de officemanager de persoonlijke service en het meedenken van Amac. "Zelfs als onze accountmanager Max het antwoord niet meteen heeft, doet hij zijn best om ons zo snel mogelijk te helpen. Dat persoonlijke contact en de snelle service zijn voor ons heel waardevol.”

Betrouwbaar

Dankzij de nabijheid, de persoonlijke service en de snelle reacties van Amac, kan Kaartje2go zich volledig richten op hun kernactiviteiten zonder zich zorgen te maken over IT-problemen. "We voelen ons altijd goed geholpen en dat is heel fijn, helemaal in deze tijd van voorraadtekorten," concludeert Schuringa. "Het is geruststellend om te weten dat we altijd op Amac kunnen rekenen, zelfs wanneer we ad hoc en onverwacht nog iets willen."

Ontdek meer